De 4 beste manieren om buikvet te verliezen

//De 4 beste manieren om buikvet te verliezen

De 4 beste manieren om buikvet te verliezen

Voor veel vrouwen is de buik een probleemzone en is buikvet verliezen makkelijker gezegd dan gedaan. Deze vier tips helpen je bij het verbranden van je buikvet.

Vetmassa

Helaas is ‘plaatselijk vet verliezen’ meer een reclametruc dan realiteit. Wanneer je vet verbrandt verlies je vetmassa over het gehele lichaam en niet alleen op de buik, benen, billen of armen. Toch heeft iedereen een plek waar je wat extra vet hebt, dit komt door de verhouding van hormonen in het lichaam. Dit verschilt dus per persoon.

Tips
Natuurlijk zijn er wel een aantal dingen die je kan doen om de verbranding te verhogen en op deze manier ook meer vet te verbranden rondom je buik:

  1. Training
    Staar je niet blind op eindeloze buikspieroefeningen, je buikspieren zitten er al! Om ze zichtbaar te maken moet je alleen dat laagje eromheen verkleinen. Dit kun je doen door zwaarder te gaan trainen en meerdere spiergroepen tegelijk te trainen. Bijvoorbeeld met de online HIIT-trainingen voor thuis van Carlos Lens.
    Daarnaast kun je veel extra beweging toevoegen in het dagelijks leven zodat je zonder moeite meer energie verbrandt. Maak eens een wandeling na het eten, pak de fiets of neem de trap.

 

  1. Voeding

Denk wat minder aan vullen en wat meer aan voeden. Probeer de maaltijden meer eiwitten, vezels, complexe koolhydraten en goede vetten te laten bevatten. Zo behoud je langer een verzadigt gevoel en zal je minder snel snack drang krijgen. Op deze manier voorkom je dat je te veel suiker en ‘lege’ calorieën binnen krijgt.

  1. Drinken
    Drink voldoende water. Zet bijvoorbeeld een flesje water naast je neer zodat je altijd water in de buurt hebt. Koffie mag! Lekker voor de afwisseling en cafeïne zorgt voor energie waardoor je misschien meer behoefte hebt om te gaan bewegen. Let er wel op dat je je koffie zonder suiker en melk drinkt en maximaal vier per dag. Last but not least: probeer frisdranken, fruitsappen en alcohol zoveel mogelijk te laten staan, ze zitten bomvol onnodige suikers.
  2. Rust
    Onderschat niet de invloed van rust op jouw lichaam. Te weinig slaap en rust zorgt voor meer stress (het hormoon ‘cortisol’). Cortisol zorgt voor meer vetopslag (op je buik) en is vaak de oorzaak voor het maken van slechtere keuzes als het gaat om voeding. Daarnaast zorgt te weinig slaap of rust ervoor dat je minder energie hebt, minder snel spiermassa aanmaakt (en meer spiermassa= meer verbranding!) en, laten we eerlijk zijn, het verminderd je humeur.


Laatste advies

Natuurlijk hoef je niet op groenten, rijst en kip te leven, alleen maar water te drinken en een gat in de dag te slapen om ervoor te zorgen dat jij dichter bij jouw doel komt. Beweeg wat meer, eet wat minder suikers, drink geen calorieën en probeer voldoende rust te nemen. Voeg daar een beetje extra geduld aan toe en ook jij kan jouw doelen behalen. En vergeet niet: je bent mooi zoals je bent. Dus trek die bikini aan en geniet van de zomer!

Sport vandaag nog met de online workouts van Fitchannel. Waar en wanneer jij wilt! (link voor dikgedrukte stuk: https://fitchannel.com/programmas?utm_source=external&utm_medium=link&utm_campaign=NL_1906_bvprgrms  )

 

 

 

 

 

 

 

 

By |2019-06-18T13:51:20+00:00juni 25th, 2019|Sportvoeding|Reacties uitgeschakeld voor De 4 beste manieren om buikvet te verliezen

About the Author: