/, Weetjes/6 tips om te sporten met warm weer

Sporten met warm weer vraagt om iets meer voorbereidingen dan een workout met ‘normaal’ weer. Ontdek de 6 tips

  1. Open de ramen

Zorg voor voldoende frisse lucht. Zet de ramen en deuren wagenwijd tegenover elkaar open. Zo kan het lekker doorwaaien terwijl jij je in het zweet werkt.

      2. Drink voldoende water

Hydrateren! Neem na elke oefening een slok water zodat je het vocht wat je eruit zweet in ieder geval weer binnen krijgt. Let op: Slok niet het hele flesje in één keer naar binnen. Sporten met een klotsende buik is alleen maar zwaarder.

    3. Pak je rust

Luister goed naar je lichaam. Word je licht in je hoofd en/of een beetje wankel? Zet de training dan even op pauze. Sta stil, adem goed in en uit (neus in, mond uit) en ga hierna pas weer verder met de training.

  4. Blijven ademen

Zoals we bij punt 3 al zeiden, blijf goed inademen: neus in, mond uit. Probeer je ademhaling constant te houden. Je lichaam heeft een natuurlijke manier van ademhalen, probeer deze te blijven volgen.

5. Vroege vogel

Des te dichter bij de middag we komen, hoe warmer het wordt. Wil jij het sporten niet overslaan? Zet de wekker dan wat eerder dan normaal (30 tot 45 minuten) en sport in de ochtend. Neem hierna een lekkere koude douche en de dag kan beginnen!

 6. Ventilator

Heb je een ventilator of misschien wel een airco thuis? Zet deze dan jouw kant op terwijl je aan het sporten bent.

 

Klaar om thuis te sporten met onze tips? Start dan nu jouw gratis workout!

 

By |2019-08-09T12:28:14+00:00juli 4th, 2019|Sportvoeding, Weetjes|Reacties uitgeschakeld voor 6 tips om te sporten met warm weer

About the Author: