UA-16108233-1
//Goede voornemens na de vakantie?

Goede voornemens na de vakantie?

Je kent het vast wel: je neemt je voor om na de vakantie alles anders te doen. Meer sporten, afvallen, niet meer snoepen, alleen nog maar gezond eten. Vol goede moed ga je na je vakantie van start. Als snel merk je dat compleet het roer omgooien helemaal niet zo goed werkt. Het is moeilijk om vol te houden en alle ballen in de lucht te houden. Wat wel werkt? Kleine veranderingen, die je gemakkelijk volhoudt en die je stap voor stap naar een gezonder leven leiden. Wij geven je 8 voorbeelden:

  1. Start elke dag met een glas water drinken. Na de nacht kun je wel wat vocht gebruiken. Water vult je maag en helpt je stofwisseling.
  2. Begin met wat beweging. Al heb je maar 10 minuten, je kunt zelf een korte krachttraining doen. Een warming-up van een paar minuten en dan wat krachtoefeningen, zoals opdrukken, lunges, de plank of squats. Zo stimuleer je de doorbloeding en de aanmaak van spierweefsel.
  3. Eet bij het ontbijt altijd een portie fruit. Zo heb je een deel van je dagelijkse portie fruit alweer binnen.
  4. Eet bij de lunch altijd iets van groenten. Al is het maar een tomaat, een stuk komkommer of een wortel: dat telt mooi mee om de dagelijkse 250 gram te halen. Een kom groentesoep kan natuurlijk ook!
  5. Maak een afspraak met een diëtist van Diëtheek. Die kan samen met jou je eetpatroon onder de loep nemen en gericht adviezen en coaching geven om dat te verbeteren en vol te houden.
  6. Zet ’s avonds een uur voor het slapen al je beeldschermen uit. Bouw de dag rustig af, zonder prikkels van Facebook, internet of Instagram. Dan slaap je veel beter!
  7. Koop gezonde snacks. Geen koekjes, snoep en chips, maar rauwkost, noten en fruit. Want wat je niet in huis hebt, eet je ook niet op.
  8. Gebruik de 80-20 regel. Probeer 80% gezonde keuzes te maken en gebruik de 20% voor wat lekkers tijdens gelegenheden.

Wees liever voor jezelf. Veel mensen gaan eten als ze moe zijn, of geprikkeld, of boos. Herken je dat? Ga op zoek naar andere manieren om met spanning om te gaan, of leer om je emoties toe te laten en niet te dempen. Een diëtist kan je helpen bij het bewust worden van en het veranderen van emotie-eten.

By |2019-08-09T14:38:09+00:00juli 30th, 2019|Weetjes|Reacties uitgeschakeld voor Goede voornemens na de vakantie?

About the Author: