/, Weetjes/Suikergoed en marsepein

De feestdagen komen er weer aan en op heel veel social media zijn al veel vergelijkingen te zien over hoeveel suikerklontjes er in al dat snoepgoed zit. Daarom gaan wij niet ook nog eens deze informatie met je delen maar wij willen je wel graag tips geven over hoe je de feestdagen door kan komen zonder veel kilo’s aan te komen, die je vervolgens anders in januari er weer keihard af wil werken.

Tip 1. Wat neem je wel en wat laat je staan

Pepernoten, chocoladeletters, marsepein, muisjes iedereen heeft wel zijn/haar favoriete sinterklaas snoepgoed. Soms eet je deze dingen gewoon omdat ze er staan, bijvoorbeeld op je werk in een grote pot, of als je ergens op bezoek bent. Maar is het gene wat er ligt echt jouw favoriet of echt de meest lekkere variant? Onze tip is om het snoepgoed een cijfer tussen de 1-10 te geven in hoe lekker je dit vindt.

Is het cijfer hoger dan een 8? (wel eerlijk tegen jezelf zijn) Dan is het iets wat je waarschijnlijk echt heel lekker vindt en de moeite waard vindt. Kies dan hoeveel je er van wil snoepen en stop na deze hoeveelheid ook. Vraag jezelf af of het tweede portie/handje net zo lekker is als het eerste of dat het een gewoonte is om nog meer te nemen. Is het cijfer onder de 8 dan is het eigenlijk niet de moeite waard aan dit snoepgoed te beginnen.

Tip 2. Voldoende beweging

Hoeveel moet je bewegen om niet aan te komen van deze extra calorieën? Hieronder een kort overzichtje. (let op dit is natuurlijk wel afhankelijk van je lichaamsgewicht, hieronder is uitgegaan van een gewicht van 75 kg)

  • Handje kruidnoten (30 gram):             30 minuten fietsen (19 tot 22 km/u)
  • Stukje Amandelstaaf (25 gram):           30 minuten minuten fietsen (19 tot 22 km/u)
  • Marsepein (25 gram):                             15 minuten fietsen (19 tot 22 km/u)
  • Drie kikkers of muizen:                          15 minuten fietsen  (19 tot 22 km/u)
  • Een chocoladeletter (135 gram):           150 minuten fietsen (19 tot 22 km/u)

Al die suikers zijn natuurlijk niet gezond, dus zorg ervoor dat je goed slaapt, zorg voor voldoende ontspanning en voldoende beweging dan kom je de sinterklaas dagen ongeschonden door.

By |2019-11-29T12:34:14+00:00november 29th, 2019|Geen categorie, Weetjes|Reacties uitgeschakeld voor Suikergoed en marsepein

About the Author: