//Naar de diëtist tijdens corona

Op deze pagina vind je meer informatie over je afspraak met de diëtist tijdens corona. Onze locaties zijn weer geopend (indien beleid op locatie dit goedkeurt). De zorg wordt in verschillende fases weer hervat. Om je veilig en verantwoord te kunnen behandelen,zullen afspraken, op een van onze locaties, alleen plaatsvinden bij onderstaande voorwaarden. Blijf thuis wanneer onderstaande op jou van toepassing is. Je kan je afspraak dan wijzigen in een videoconsult neem contact op met ons klantcontact .

  • Heb je een of meerdere symptomen (of in de afgelopen 24 uur gehad): neusverkoudheid of hoesten of benauwdheid of koorts (vanaf 38 graden).
  • Hebben je huisgenoten/gezinsleden koorts/benauwdheidsklachten of is er in de afgelopen 14 dagen corona vastgesteld.

Behandeling op locatie of via videobellen/telefonisch

Vanaf 18 mei:

  • Heb je een eerste afspraak, een zogenoemde intake, dan vindt dit zoveel mogelijk face-to-face (op locatie) plaats.
  • Alle vervolgconsulten blijven zoveel mogelijk op afstand plaatsvinden (videobellen/telefonisch).
  • Alle huisbezoeken blijven zoveel mogelijk op afstand plaatsvinden (videobellen/telefonisch).

Hygiëne maatregelen op de locatie.

Heb je een behandeling op een van onze locaties? Om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden nemen wij daar de volgende maatregelen:

Volg de instructies op de posters bij de locaties.

  • Behandelapparatuur worden na ieder consult gedesinfecteerd.
  • Deurklinken, tafeloppervlakken, stoelen en het toilet worden meerdere keren per dag schoongemaakt.
  • De zitplaatsen in de wachtkamer staan op minimaal 1,5 meter afstand.
  • Wij houden wij 1,5 meter afstand van jouw.
  • Wij geven je geen hand.
  • Er mag maximaal 1 cliënt mee de behandelkamer in (behalve een minderjarig kind en mensen die door een beperking begeleiding nodig hebben).
  • Wij zorgen dat je zo min mogelijk deurklinken hoeft aan te raken; waar mogelijk worden deuren alvast opengezet.
  • Kom op de afgesproken tijd en niet te vroeg.

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoord op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Waarom worden behandelingen op de vestiging hervat?
In de persconferentie van 6 mei is duidelijk geworden dat wij vanaf 11 mei weer mogen behandelen op onze locaties Wij zijn blij dat wij onze cliënten weer kunnen helpen met onze reguliere zorg.

Hoe weet ik of ik naar de diëtist op locatie moet komen?
In de basis zijn afspraken vanaf 18 mei weer op de locaties. Omdat wij de zorg weer in fases willen hervatten zullen in eerste instantie alleen de intake gesprekken op locatie plaatsvinden. Wanneer jouw diëtist vindt dat de afspraak beter via een videoconsult kan plaatsvinden zal hij/zij hierover uiterlijk een dag voor je afspraak contact opnemen.

Is het veilig om naar de locatie te komen?
Wij doen ons uiterste best om jouw en onze veiligheid te waarborgen door middel van de hiervoor beschreven maatregelen. Wij volgen hiertoe de richtlijnen van het RIVM.

Wat als ik niet naar de vestiging wil of kan komen?
Uiteraard mag je er altijd voor kiezen om jouw behandeling om te zetten in een videoconsult. Dit kan je doen via onze cliëntenservice.

Waarom vinden de vervolgafspraken nog wel via video consulten plaats??
Wij willen de zorg in fases hervatten om zo jouw en onze veiligheid te waarborgen.

By |2020-05-14T17:05:03+02:00mei 14th, 2020|Geen categorie|Reacties uitgeschakeld voor Naar de diëtist tijdens corona

About the Author: